Doncs…La més nova a la botiga de segona mà a Andorra la Vella on es poden trobar peces a molt bon preu i en perfecte estat. També es dóna a famílies que ho necessiten.

Una altra part marxa cap a països en vies de desenvolupament, a poblacions necessitades que la reben amb goig. I encara, la que està pitjor, és molt vella o trencada es recicla i se’n fan fibres per a la construcció, estalviant recursos energètics i d’aigua.

Per tot això, la recollida i reutilització de roba és un projecte social, d’ajuda, i mediambiental. Si la roba es llencés a les escombraries en ser cremada al forn incinerador desprendria contaminants i a més no s’aprofitaria.

Però qui ho fa possible? En primer lloc tots nosaltres quan donem la roba a Càritas, després hi ha un grup de voluntaris que cada setmana buiden els contenidors, un altre grup que plega i classifica la roba, un altre que des de les Parròquies porten les bosses classificades a la seu central de Càritas Andorrana als locals de Santa Maria del Fener a Andorra la Vella. Allà hi ha un altre grup que la neteja i planxa per distribuir-la a la botiga i a les famílies que ho demanen, o a l’empresa que la porta als països en desenvolupament i finalment la que ja no serveix, la recull una empresa que la recicla correctament d’una manera sostenible.

Us encoratgem a portar la roba que ja no necessitem a Càritas o altres organitzacions que li donen nova utilització.

Ajudem els més necessitats i el planeta que ens acull.

(Rober de Càritas Parroquial de Sant Julià de Lòria)

Contenidor situat al carrer Doctor Palau

Bosses dins del rober pendents de classificar

Roba ja classificada per tipus i talles