La presidenta del patronat de la Fundació Universitària Balmes (FUB) i alcaldessa de Vic (Barcelona), Anna Erra, i el bisbe de Vic, Romà Casanova, han signat aquest divendres l’acceptació d’un llegat per valor de 8,3 milions d’euros en efectiu, en participacions i en béns immobles per destinar a persones necessitades.

El llegat procedeix de Maria Victòria Modolell, que ha deixat el seu patrimoni a les dues institucions, i en el cas de la UVic es destinarà a “ajudes i beques per a joves de la comarca de Osona amb pocs recursos econòmics” perquè puguin estudiar a Vic. Per aquest motiu, es crearà el fons de beques Maria Victòria Modolell-Carlos Calderó, ha informat la universitat en un comunicat.

Per la seva banda, Càritas ha manifestat el compromís d’atendre nens i ancians de la comarca de Osona, els dos col·lectius on es constata la cronificació de la pobresa, i intensificar l’activitat d’acompanyament a aquestes persones.

El Pais

La Universitat de Vic i Càritas reben una herència de 8,3 milions — No hi ha comentaris