La crisi econòmica ha fet més evident i aguda la problemàtica del malbaratament d’aliments, una realitat global que té implicacions socials, ètiques, econòmiques i mediambientals. Les xifres que ha posat damunt la taula la FAO –l’Organització de les Nacions Unides per a l’Alimentació i l’Agricultura– són ja conegudes, però això no les fa menys impactants. Un terç dels aliments produïts per al consum humà acaba a les escombraries en tot el món –1.300 tones cada any–, mentre 800 milions de persones pateixen fam.

Les pèrdues es produeixen en totes les baules de la cadena alimentària, des de la producció primària fins al consum. Parlem de les fruites que, ja d’entrada, es descarten perquè no tenen la forma o el color adequats, però també dels productes que no s’han venut i caduquen o del menjar que llencem a les escombraries de casa perquè s’ha fet malbé o l’hem deixat al plat. A Catalunya va creixent la conscienciació sobre aquesta problemàtica i, al marge de les iniciatives sorgides des de les administracions, col·lectius i entitats treballen per combatre el malbaratament alimentari. (Continuar llegint)

Una segona oportunitat per a aliments i persones — No hi ha comentaris