Apropar la muntanya a aquelles persones que pels seus mitjans no ho poden fer. Aquest és l’objectiu de la sortida que va fer ahir l’associació Hi Arribarem als Cortals d’Encamp i que va comptar amb la participació d’un centenar de persones en una jornada marcada per un ambient molt familiar.

La caminada es va iniciar a les deu del matí i durant una hora van fer un recorregut “molt assequible”. Unes vint persones amb mobilitat reduïda van poder fer l’excursió amb cadires adaptades fins arribar al conegut pont tibetà, a la vora de la casa de colònies del comú d’Encamp. Allà el cos de banders va fer una demostració amb tres gossos de rastreig. Es tracta d’una sèrie d’exercicis per trobar peces amagades de caçadors furtius o bé de persones desaparegudes sota les allaus que aquest cos especialitzat practica de forma regular. “Un autèntic espectacle”, va explicar el president de l’associació Hi Arribarem, Joan Rossell, que va destacar la professionalitat dels banders. “Ells [els gossos] s’ho prenen com un joc però són conscients que estan fent una feina”, va dir.

Diari d’Andorra

Als Cortals, hi hem arribat! — No hi ha comentaris