La frase no és nostra, és del papa Francesc, que clama pel respecte i la cura de les persones grans i ha subratllat el paper que compleixen en la societat com a portadors de saviesa i experiència.

El papa remarcà que els pobles que s’obliden de la gent gran no tenen futur perquè perden la seva memòria. Aquestes paraules són una invitació, a apropar-nos als nostres avis, a les persones grans, particularment en el nostre entorn, i rebre d’ells la nostra història, les nostres arrels, la saviesa de la vida.

“Tinguem presents els nostres ancians, perquè sostinguts per les famílies i institucions, col·laborin amb la seva saviesa i experiència a l’educació de les noves generacions”, va sostenir el Papa. “Les àvies i els avis són la nostra força i la nostra saviesa”, afegí.

“Quan una societat perd la memòria, està perduda. No té arrels”, va advertir el Papa. “Als avis se’ls ha confiat transmetre l’experiència de la vida, la història d’una família, d’una comunitat, d’un poble i són una promesa i una garantia del futur”, remarcà.

Aquestes paraules són una invitació a apropar-nos als nostres avis, a les persones grans, particularment en el nostre entorn, i rebre d’ells la nostra història, les nostres arrels, la saviesa de la vida

Butlletí de Càritas Parroquial, numero 23, pàgina 5

Un poble que no té cura dels padrins no té futur — No hi ha comentaris