Gràcies! Moltes Gràcies!

La pàgina web de Càritas Sant Julià de Lòria (caritassantjulia.org) ha arribat a les 100.000 visites.

Hem de reconèixer que quan vam fer la pàgina web fa QUATRE ANYS com a eina informativa i comunicativa per arribar a les persones i  famílies, que necessiten ajuda, així com a la feligresia i societat en general, també a voluntaris, col·laboradors i institucions, en cap moment pensàvem que tindria tan bona acollida i visibilitat.

Càritas parroquial de Sant Julià, com totes les Càritas existents,  sorgeix de la necessitat de portar l’acció social de l’Església a la societat,  segons la bona nova de Jesús: “Tot allò que fèieu a un d’aquests germans meus més petits, m’ho fèieu a mi” (Mateu 25, 40), i en els Fets dels Apòstols es remarca: “Ningú d’entre ells no vivia en la indigència…” L’Església és la família de Déu. En aquesta família ningú està exclòs, i per tant Càritas està oberta a tothom, independentment de la seva nacionalitat i creença, i ningú ha de patir perquè li manqui allò necessari.

Un dels objectius és restablir la dignitat de la persona, dignitat que pot quedar minvada per manca de recursos, pel malaltia, per soledat, per compliment d’una pena… L’acció que porta a terme Càritas la fa de forma totalment gratuïta, i no té altra finalitat que buscar el bé de la persona en tota la seva integritat, i mai s’ha d’utilitzar, aquesta acció,  com a mitjà per fer proselitisme. També  vol incidir en l’acció de sensibilització de la societat, i de denúncia de les causes de degradació de les persones, així com la recerca de la participació social: voluntariat i col·laboració.

Per portar a terme tots aquests objectius, sense la voluntat de tantes persones que, de forma altruista, han aportat un temps de la seva vida, no hagués estat possible assolir-los. Per això volem donar les gràcies a tots els voluntaris que formen part d’aquesta gran família de Càritas Parroquial Sant Julià, que treballen en diferents projectes: Rebost Solidari; el Rober; Al teu costat (acompanyament a la gent gran); Visites al Centre Penitenciari; Reforç escolar; Despatx obert d’acollida; Menjador social; Campanyes de recollida d’aliments; Ajuda social…

L’any passat 2020 fou, i l’actual està sent molt dur per a tots; la pandèmia ens ha deixat un rastre de patiment que mai ens haguéssim imaginat, hem reforçat tots els mitjans que disposem per donar cobertura a les famílies que s’han trobat en situació de vulnerabilitat social.

Volem agrair a tots els que han col·laborat tant activament amb Càritas: Creu Roja, el Servei Covid tel. 188, els Comuns, les institucions, treballadors socials, les empreses i els particulars que sempre ens han estat proveint d’aliments i donacions, donant-los les més sinceres gràcies per l’ajuda rebuda, que ha fet possible arribar a tots els fills de Déu que tenen alguna dificultat i patiment. Hem fet tots un gran esforç per arribar a l’Andorra Sofrent.

No voldria acabar, sense mencionar el nostre estimat voluntari que, a mitjan de l’any passat  ens va deixar, encara  molt  present en el dia a dia d’aquesta “gran família” que és Càritas: el senyor Francesc Badia. Una gran persona, molt especial, i que, a dia d’avui, podem dir que ha deixat una empremta de foc a les nostres vides. El seu amor incondicional, la seva delicadesa en el tracte exquisit amb tots, sempre disposat a tot el que calia fer, molt preocupat sempre per aquelles persones que més pateixen, i amb un gran pragmatisme sobre la immediatesa de l’ajut. Quin testimoni de treball infatigable…! Gràcies Francesc.

També voldríem demanar perdó a aquells que no hem sabut donar l’ajuda que necessitaven i mereixien.

Finalment agraïm treballar per una Laurèdia i una Andorra més humanes i fraternals, i així fer entre tots, la societat que volem, seguint el missatge evangèlic de l’Amor al proïsme. Gràcies de tot cor, i molta Pau.

Jordi González González

President de Càritas Parroquial de Sant Julià de Lòria

“Tot allò que fèieu a un d’aquests germans meus més petits, m’ho fèieu a mi” (Mateu 25, 40) — No hi ha comentaris