Entre els testimonis de figures femenines congoleses que suposen una font d’inspiració per a les noves generacions mancades de punts de referència, està Léonie Kandolo, membre i portaveu del Comitè per a la Coordinació de Laics (CLC), organisme protagonista de les últimes eleccions que va organitzar marxes i protestes populars a favor de la transparència i la democràcia.

Com recull l’Agència Fides, entre les “50 dones inspiradores” per a la societat congolesa d’avui, segons una llista del diari pourelle.info elaborada amb motiu del Dia Internacional de la Dona que s’ha celebrat a tot el món el 8 de març passat, es troba Léonie, graduada en administració i màrqueting i amb una àmplia experiència en el món dels negocis. Durant molt de temps va dirigir una impremta que donava feina almenys a 120 persones.

Com catòlica i activista, va ser cofundadora d’alguns moviments i organitzacions, inclosa l’ONG Protection Enfants Sida, compromesa en crear consciència sobre el VIH / SIDA a centenars d’escoles de la República Democràtica del Congo al costat de socis com UNICEF i el Programa Nacional sobre la SIDA.

Abans d’activista es defineix a si mateixa com a catòlica i, per a totes les dones catòliques Léonie recomana “un compromís altruista de caritat i integritat”: “Hem d’essencialment guiar-nos per l’amor, pel bé comú i saber que quan ens comprometem en una lluita hem de ser honestes fins al final i saber que la nostra causa és superior a nosaltres mateixes “, diu en el comunicat enviat a Fides.

La defensora dels drets humans Léonie Kandolo és també membre de la Lliga Internacional de Dones per la Pau i la Llibertat.

Léonie Kandolo, una dona catòlica compromesa amb el bé comú — No hi ha comentaris