Tipus d’ajudes:

A) Atenció personal directa

a) Atenció al despatx. Acolliment, informació i consultes (consulteu aquí)

b) Atenció i escolta a persones amb problemes

c) Visita a persones grans, malaltes o que viuen soles

d) Acompanyament de les mateixes persones

e) Acompanyament de persones grans o impedides a visites mèdiques o gestions

f) Classes personalitzades de reforçament escolar per a infants

• Aquest servei es fa en interès d’escolars que no poden seguir el ritme ordinari de les classes i els pares dels quals no estan en condicions de proporcionar-los professors particulars. (Si Càritas no disposa de cap voluntari capacitat per fer aquest reforç li proporcionarà els mitjans)

g) Mediació en assistència jurídica, psicològica o psiquiàtrica

• Ordinàriament es fa a través dels serveis de Càritas Nacional.

B) En espècie:

a) Ajuda alimentària, Banc d’Aliments.

b) Adquisició directa (targeta) aliments frescos

• Gràcies a un conveni amb River Centre ComercialCàritas facilita a les persones que ho necessiten unes targetes  d’aquell establiment amb la qual poden adquirir-hi aliments frescos (carn, peix, verdures, ous, etc), sense que la targeta delati la naturalesa solidària de la compra. River n’assumeix la despesa fins la quantitat global de 500 euros mensuals i la resta  va a càrrec de Càritas Parroquial.

c) Subministrament de productes d’higiene personal, neteja domèstica i per a nadons.

d) El mateix amb roba de vestir nova i usada.

e) Joguines (Diada de Reis)

C) Pagament de despeses:

a) De lloguers de pisos i entrades de nous contractes

b) Mèdiques i ortopèdiques no cobertes per la CASS

c) Farmacèutiques no cobertes per la CASS
  • Càritas assumeix també, quan és necessari, el pagament del 25% que ha de fer-se efectiu en el moment d’adquirir el medicament o de rebre la prestació mèdica o sanitària corresponent.

d) De transport urbà, viatges i mudances

e) De subministrament elèctric domèstic

f) Despeses puntuals d’ estudis universitaris

g) Despeses de colònies d’estiu per a infants

h) De menjar i alberg ocasional de passavolants i transeünts

i) De llibres i material escolar no cobertes per altres serveis

k) De lloguers de pisos i entrades de nous contractes

l) Mèdiques i ortopèdiques no cobertes per la CASS

m) Farmacèutiques no cobertes per la CASS

n) De subministrament elèctric domèstic

D) Mediació en ajudes externes

Càritas Parroquial tramita les ajudes i donacions fetes per persones de la parròquia a favor d’institucions estrangeres o internacionals en ocasió de campanyes (refugiats, fam, catàstrofes, etc.) .

Càritas Parroquial considera i procura atendre, directament o a través dels serveis de Càritas Nacional, qualsevol altra necessitat de famílies de Sant Julià de Lòria. Contacteu, si us plau, amb el Mossèn o qualsevol voluntari.

A Càritas no volem limitar-nos a una mera recollida o distribució de fons, sinó que intentem prestar una especial atenció a la persona que es troba en situació de necessitat i, a la vegada, fer una funció pedagògica en la comunitat cristiana, afavorint l’educació a la solidaritat, al respecte i a l’amor segons la lògica de l’Evangeli de Crist.

Gestió de l’ajuda alimentària

Càritas Parroquial disposa d’un magatzem d’aliments situat prop del despatx de Càritas on es guarden i classifiquen els productes alimentaris i també els d’higiene personal i neteja domèstica que rebem de persones de bona voluntat i que especialment recollim en ocasió de la Campanya de Nadal que es celebra anualment. Un grup de voluntaris tenen cura de classificar-los i gestionar-los de manera que sempre s’aprofitin abans de la respectiva data de consum preferent.

Ordinàriament amb els productes recollits durant la Campanya Càritas Parroquial pot satisfer les demandes rebudes durant el curs de l’any següent, amb la sola excepció d’alguns aliments, com per exemple la llet, que exigeixen una renovació més freqüent. En aquests supòsits Càritas fa crides d’ajuda complementàries que sempre són ateses generosament.

Gestió del Rober

Gràcies al Grup Herakles, el Comú de Sant Julià de Lòria i els Serveis de Benestar Social de Govern, disposem de contenidors on les persones de la parròquia poden dipositar la roba que ens porten a Càritas Parroquial.

Estan situats al darrera mateix de l’església parroquial, al carrer Doctor Palau, a pocs metres de l’Avinguda Verge de Canòlich, un lloc cèntric però tranquil i amb poca circulació de vehicles.

En un dels contenidors, el de la dreta, cal dipositar-hi la roba, nova o usada, col·locada sempre en bosses degudament tancades. És recollida per Càritas Andorrana

El contenidor de l’esquerra (que diu Aquí reciclem tèxtil) està destinat a la roba no aprofitable o de rebuig, i que ha de ser objecte de reciclatge.

Cada contenidor porta les indicacions corresponents.

Com es finança Càritas Parroquial

Els ingressos de Càritas Parroquial són bàsicament:

a) Les quotes de socis,

b) Els donatius ocasionals, molts anònims, de particulars i institucions, i

c) Les ajudes concertades d’algunes empreses de la parròquia.

Les fonts d’ingressos de Càritas Sant Julià provenen gairebé totes de persones i famílies de la parròquia.

Els diners i els béns que administra Càritas no són propis, són dels pobres. Això exigeix una  administració absolutament curosa i transparent. Per això els comptes de Càritas Parroquial estan sempre a disposició dels socis i col·laboradors, es publiquen al web de Càritas Sant Julià i també cada any es fixen a l’atri de l’església.

Càritas Parroquial no té pràcticament despeses d’administració, que són poques i gairebé totes assumides per voluntaris i altres persones de bona voluntat, a fi que tot el recaptat pugui ser destinat  a funcions d’ajuda i assistencials.

Quan es tracta de despeses més importants derivades d’activitats concretes (publicitàries, campanyes, etc.) demanem l’ajuda externa abans de decidir-les o d’iniciar-les. El Centre Comercial Sant Eloi ens ha ajudat en diverses ocasions.

Horaris de servei del despatx de Càritas Parroquial (Aneu aquí)

Què Fem? — No hi ha comentaris

L'adreça electrònica no es publicarà.

HTML tags allowed in your comment: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>