Mossèn Pepe Chisvert ens explica, en aquesta entrevista, el significat per a un cristià de la festa de Tots Sants i també ens fa cinc cèntims de la propera X Setmana de Cinema Espiritual.
Feu “PLAY’ ↑ per escoltar l’entrevista a Mn. Pepe
La desena edició de la Setmana de Cinema i Espiritual i de Valors tindrà lloc del 8 al 12 de novembre als cinemes Illa Carlemany. Hi assistiran alumnes de tots els sistemes educatius i hi haurà també una sessió per adults, la nit de l’11 de novembre.
L’activitat està organitzada per la Delegació d’Ensenyament del Bisbat d’Urgell, des d’on valoren que també el cinema pot ser una porta interessant per a aquest “temps d’especial reflexió i redescobriment”. Les quatre pel·lícules que es projectaran són: (Feu clic en cada títol per veure el tràiler)
Aquest darrera va ser nominada als Oscar en sis apartats i entre ells el de millor film. L’actriu Youn Yuh-jung va guanyar l’Oscar a la millor actriu secundària. La trama gira al voltant d’ una família d’emigrants sud-coreans als Estats Units decideix traslladar-se a Arkansas, després d’abandonar Califòrnia. Tot i que el somni del pare és instal·lar-se com a granger i conrear verdures per al mercat coreà a Amèrica del Nord, la mare preferiria viure en una ciutat, a prop d’un hospital, ja que el fill petit, David, està malalt del cor.
Descarregueu-vos els cartells Setmana Cinema Espiritual 2021 fent clic AQUÍ
Descarregueu-vos les propostes de les pel·lícules Setmana Cinema Espiritual d’Andorra 2021 fent clic AQUÍ
Cada 5 de desembre se celebra el Dia Mundial dels Voluntaris. Aquest dia suposa una oportunitat única per agrair tots els esforços realitzats pels voluntaris i les seves organitzacions, així com promoure els seus valors i donar a conèixer els èxits que aconsegueixen a les seves comunitats, ja sigui a través d’organitzacions no governamentals (ONG), agències de les Nacions Unides, organismes governamentals o el sector privat.
Mereix una menció especial el Programa de Voluntaris de les Nacions Unides (VNU), que no només mobilitza milers de voluntaris cada any, sinó que contribueix a la pau i al desenvolupament a través de la defensa i reconeixement dels voluntaris mitjançant la creació d’aliances amb associacions per incloure aquests desinteressats col·laboradors en els programes de desenvolupament.
El Dia Escolar de la Pau i la No Violència (School Day of Non-Violence and Peace) se celebra el diumenge 30 de gener de 2022. Té per objectiu l’educació en i per la tolerància, la solidaritat, la concòrdia, el respecte dels Drets Humans, la no-violència i la pau. En aquest dia, els col·legis i centres educatius es converteixen en instruments de pau i entesa entre persones de diferent formació, raça, cultura i religió.
És una data apropiada per treballar amb l’alumnat la importància del dret a la pau, comprenent com l’educació afavoreix aquest dret. Per això cal fomentar una conducta proactiva en favor de la pau i la resolució pacífica dels conflictes.
El Dia Escolar de la Pau i la No Violència, també conegut com a DENIP, és una jornada educativa no governamental fundada a Espanya el 1964 pel poeta i pacifista mallorquí Llorenç Vidal Vidal. Se celebra cada any el “30 de Gener”, que és l’aniversari de la mort de Gandhi. Aquest dia internacional va ser reconegut per la UNESCO el 1993.
El 20 de febrer se celebra el Dia Mundial de la Justícia Social.
En un món on l’economia afecta directament els sistemes ecològics de subsistència, cal treballar perquè la justícia social sigui una realitat. El creixement econòmic no té sentit sinó redunda en el benestar real i sostenible.
L’objectiu de la celebració del Dia Mundial de la Justícia Social és donar suport a la tasca de la comunitat internacional encaminada a eradicar la pobresa i promoure la feina plena i el treball decent, la igualtat entre els sexes i l’accés al benestar social i la justícia social per a tots.
Per a les Nacions Unides, la cerca de la justícia social universal representa el nucli de la seva missió.